sE Electronics DynaCaster DCM-6 Dynamische Studio Microfoon
Robuust, dynamisch, versterkt - Laat u horen... Maar beter!
De nieuwste toevoeging aan sE's familie van DynaCaster dynamische studiomicrofoons, de DCM6 front-addressed actieve cardioïde dynamische microfoon geïntegreerd met DYNAMITE-technologie! Van het opnemen van je volgende nummer tot het opbouwen van een community op je favoriete platform, de DCM6 zorgt voor een robuust signaal met een extra 30dB zuivere, transparante versterking, zodat je moeiteloos kunt creëren.
Features:
Geïntegreerde DYNAMITE-technologie zorgt met een druk op de knop voor 30 dB extra zuivere, transparante versterking
Front-addressed cardioïde dynamisch - op maat gemaakt voor spraak
Op maat ontwikkeld voor een vloeiend, natuurlijk geluid bij elke stem
Isoleert uw stem tegen ongewenste omgevingsgeluiden
Compleet met professionele studiobenodigdheden direct uit de doos voor onmiddellijke creativiteit
Zorgt voor obstakelvrije camerahoeken door de noodzaak van een externe shockmount & popfilter te elimineren
Hoog zwenkbereik en getest op alle soorten microfoonarmen
Robuuste oerdegelijke behuizing en corrosievrije premium afwerking voor jarenlang veeleisend gebruik
Vergulde XLR-connectoren voor verliesvrije, betrouwbare signaalverbinding
Wat doet de knop op de achterkant van de DynaCaster DCM6?
De knop bedient de geïntegreerde DYNAMITE-voorversterker. Wanneer de knop wordt ingedrukt, biedt de DynaCaster 30 dB extra versterking, ideaal voor spraak en zachtere bronnen. Dit vereist +48V fantoomvoeding.
Als de knop wordt ingedrukt, functioneert de DynaCaster DCM6 als een volledig passieve microfoon, waarvoor geen externe voeding of fantoomvoeding nodig is.
Wat zijn de verschillen tussen de polaire patronen van uw microfoons? Hoe kies ik het meest geschikte type polair patroon voor mijn opnameomgeving?
Er zijn geen echte "goede" of "foute" antwoorden op deze vraag, omdat verschillende patronen gewoon verschillende soorten geluiden opleveren, en wat het beste bij uw specifieke nummer past, is meestal het juiste antwoord! Dat gezegd hebbende:
Cardioïde – Over het algemeen het beste voor het opnemen van zang of andere afzonderlijke bronnen, wanneer u niet veel van het kamergeluid rond de bron wilt horen.
Omni – Dit is goed als u een minder gefocust, meer "ruimtelijk" geluid wilt. Denk aan verre drummicrofoons in een geweldig klinkende kamer. Aangezien dit patroon de microfoon aan beide kanten laat "horen" - voor en achter - en de geluiden aan beide kanten afwijst, is het handig als je twee bronnen tegelijk wilt opnemen vanaf een punt ertussenin, zonder te horen wat er naar de zijkanten.
Hypercardioïde / Supercardioïde - Meer directioneel dan cardioïde, dit is goed voor spotmicrofoons, wanneer u wilt dat het geluid erg gefocust is.
Mijn gitaarversterker / drum / blaasinstrument is ERG luid en ik maak me zorgen over het risico op schade door hard geluid.
Voor het grootste deel kunnen sE-microfoons extreem hoge SPL's verdragen (meestal meer dan 135dB) en zijn ze zelfs geschikt voor de luidste bronnen - ja, zelfs onze ribbonmicrofoons. Bij twijfel kunt u de specificaties controleren op de individuele productpagina.
Welke sE microfoon is het beste voor het opnemen van vocals, drums, gitaren, etc.?